Sunday 17 February 2013

Sekembalinya dari bercuti..

"Balik kampung..Ooo oo Oo balik kangpung..hati riang.." ini la antara lagu kegemaran rakyat Malaysia apabila mahu balik kampung untuk bercuti..

Tetapi..bagi pemilik, pemelihara, pembiak, dsb binatang peliharaan..masa balik kampung ini la masa yg tidak berapa gembira..bukan apa..risau mengenangkan nasib pets yg ditinggalkan..

Apabila sampai rumah..terus ke reban, sangkar, kandang dsb untuk melihat perkembangan pets yg ditinggalkan..klu semua selamat syukur..tp klu ada yg terkorban..apa kandaya..bukannya tiada usaha dan langkah pencegahan untuk mengelakkan kematian diambil..semua sudah dibuat dan perbaiki dari semasa ke semasa..bukannya tidak dikasi makan..sampai penuh melimpah lagi tu bekas makanan..mmg cukup untuk bekalan sampai 2 minggu lg klu mahu..hehe tapi sudah nasib..mungkin sunyi tu pets sebab tiada kawan..

Kepada semua pemilik, pembiak, penggemar dsb binatang peliharaan / pets..sentiasa perbaiki dan kemaskini strategi untuk mengelakkan kematian pets apabila ditinggalkan ketika bercuti..pesanan ikhlas daripada Sabah KK Budgie untuk diri sendiri dan semua yg terlibat..

Usaha..yakin..tawakkal..


No comments:

Post a Comment