Thursday 6 December 2012

Kucing Gangster Mengganas

Hari ini seperti biasa..rutin harian meng"top-up" bekas mkn minum burung..satu sangkar yang diletakkan di para-para telah "diusik"..kesan makanan bertaburan dan air yang tumpah membuatkan dunia berhenti seketika..apa yang telah terjadi..jeng jeng jeng..

Setelah disiasat dan diteliti segala petunjuk yang ada..dengan mengikut lagak seperti dalam cerita CSI (Crime Scene Inverstigation)..jejak kucing telah dapat "dikompomkan"..rupanya kucing ntah sapa yang punya itu telah "merogol" sangkar pasangan Budgie pengantin baru..

Dirobek sangkar itu dan terkangkang la seluaskan untuk kucing durjana itu mengerjakannya..tidak dapat dipastikan apakah nasib resessive pied jantan dan juga pasangannya lutino betina..harap dapatlah menyelamatkan diri..serangan adalah waktu malam..

Terpaksalah langkah keselamatan dipertingkat lagi agar kucing tidak dapat bermaharajalela sesuka hatinya..moga inilah serangan terakhir yang menambah rempah ratus dalam memelihara burung ini..

Pengajaran : Sentiasa la memikirkan sebarang kemungkinan untuk mengelakkan serangan terhadap binatang peliharaan..tingkatkan langkah pencegahan..perketatkan kawalan..hehe

No comments:

Post a Comment